La fotografiat prin București

În acest weekend am făcut o mică excursie în București cu scopul de a-l fotografia. Iată cum a decurs mica escapadă.

Sâmbătă dimineața m-am trezit la ora 4:30 deoarece aveam tren la 5:30. După ce mi-am băut cafeaua și am pregătit rucsacul, m-am urcat într-un taxi și am plecat spre gară. În mod normal cursa de la mine până la gară costă cam 5-6 lei, numai că de data aceasta a fost la supra preț, a făcut 8 lei. Nu am stat de ceartă, am plătit și am fugit pe peron gândindu-mă cât o să aștept după tren și ce întârziere va avea. Spre surprinderea mea, trenul a fost în gară la 5:35, deci, teoretic ar fi trebuit să ajung mai repede cu un minut în București :). M-am urcat în tren și m-am dus la locul meu unde am împărțit acel metru pătrat cu alte 3 persoane, o domnișoara și un cuplu în vârstă. Mi-am pus căștile în urechi si am început să citesc încerând să nu deranjez vecinii de scaun. Între timp am așteptat să răsară soarele pentru a face câteva fotografii. Problema a fost că nu am luat în calcul jegul de pe geamuri așa că fotografiile nu sunt cine știe ce, o să le vedeți în albumul de pe facebook. Trecând peste călătoria cu trenul care a fost plictisitoare și incomodă, am ajuns într-un final în București, mai de vreme cu 10 minute (anormal pentru CFR). Aici am găsit o atmosferă tristă, era frig, bătea vântul și lipseau oamenii de pe străzi. M-am întâlnit cu niște prieteni, am stat de vorbă la o cafea și după am plecat la vânat. Din păcate am avut ghinion, după cum spuneam, vremea a ținut oamenii în casă, tot ce îmi rămăsese era un tablou gri al unui oraș părăsit temporar. Am încercat să fotografiez clădirile, dar lipsa luminilor și a umbrelor îmi făceau fotografiile să fie banale. Am decis să vizităm Muzeul Antipa unde am plătit taxa de fotografiat în speranța că mai câștig ceva imagini pentru portofoliu, dar și aici a intervenit o problemă, am fost atât de fascinat de exponate încât nu prea am făcut fotografii, până la urmă ce să faci mai repede, să admiri și să te bucuri de expoziție sau să te concentrezi pe imagini. M-am decis să fotografiez ce am crezut că era mai important, iar imaginile le voi urca pe facebook într-un album separat în zilele următoare.

După ce am vizitat Antipa ne-am deplasat încet către Parcul Herăstrău sperând că acolo va fi mai multă acțiune. Nu era. Maxim 5-6 cadre și nimic mai mult. Am decis dezamăgit că e timpul să ne adăpostim și noi undeva și am ales ca loc de recreere celebrul mall AFI Palace, dar nu am renunțat și am mai făcut câteva fotografii în timp ce ne întreptam către el. Următoarele ore le-am petrecut în mall, apoi ne-am retras către casa de ocazie :).

A doua zi (Duminică) am avut mai mult noroc. Soarele și-a făcut apariția și în mod evident și oamenii. Am luat-o din nou la pas și am reușit să mai recuperez din ziua precedentă. Per total, în ambele zile am mers pe jos cam 30 de km, asta pentru a cunoaște părți importante din București, a vedea celebrele bulevarde și locurile frecventate de tinerii studenți. Am ales aproximativ 60 de cadre cu locuri sau oameni pe care i-am surprins în diferite ipostaze.

Cu ce am rămas după această vizită? Hmm, Bucureștiul e un oraș frumos, dar e la fel de trist și monoton ca oricare alt oraș atunci când îi lipsesc oamenii. Mi-am dat seama că o mare parte din fascinația acestui oraș se datoreaza agitației și ritmului alert. Desigur, nu ignor clădirile și monumentele impresionante pe care le are, cel puțin în zona centrală arhitectura este superbă, dar în ciuda acestui aspect, din păcate rămâne un oraș neîngrijit. Ce m-a mirat foarte mult a fost faptul că nu am trecut neobservat. Oamenii se uitau destul de ciudat când făceam fotografii sau când mergeam cu aparatul în mână, comparativ cu orașul meu nu am sesizat o schimbare majoră la acest capitol și aveam așteptări mari. În schimb atunci când sunt oameni pe străzi ai material din plin pentru a exercita fotografia de stradă. Practic poți face zeci de cadre în același loc, dar care să exprime stări diferite. Sigur, sunt convins că dacă vrei să faci fotografie de stradă trebuie să vii pe timpul săptămânii atunci când oamenii sunt într-o permanentă mișcare și sunt obligați să iasă, indiferent de vreme.

Nu am apucat să vizitez tot și nici nu am plecat cu acest scop, ci pur și simplu m-am plimbat. În albumul de pe facebook, o să vedeți Bucureștiul prin ochii mei, ma rog, o parte din el. A fost o experiență plăcută pe care o s-o mai repet.

ALBUM FOTOGRAFII BUCUREȘTI, MARTIE 2016

Numai bine! 🙂

(Vizualizări în total: 94 , vizualizări astăzi: 1)