Fotografia de nuntă – 100 de tehnici de la profesioniști – REVIEW

A trecut ceva vreme de când nu am mai scris pe blog, dar din lipsă de timp am neglijat puțin această pasiune. Iată că am revenit și nu oricum, ci cu un review al unei carți.

Acum trei săptămâni am fost contactat pe pagina de facebook de către o doamnă care mi-a propus să fac un review al unei cărți de fotografie. Ideea mi s-a părut interesantă și am acceptat-o pe loc, așa că am comandat cartea.

După cum spuneam, cartea este despre fotografie, mai exact este un ghid pentru fotografii începători care practică sau vor să se apuce de fotografia de nuntă. Se numește “Fotografia de nuntă – 100 de tehnici de la profesioniști”, este scrisă de fotograful Bill Hurter în anul 2009 și tradusă de editura Casa în anul 2016, deci e nouă pe piața românească. O puteți comanda de aici, iar prețul ei este de 42,52 lei.

Cartea are 128 de pagini în format mediu, similar unui caiet A5, lucru ce mie mi-a plăcut pentru că stă foarte bine în mână, față de alte cărți din categoria sa care ori sunt prea mari, ori sunt prea mici. Din punctul meu de vedere aceasta este perfectă ca și format. Textul este lizibil și ușor de înțeles. Chiar dacă mi-a luat trei săptămâni să citesc cartea, nu a fost din cauza dificultății ei, ci pentru că nu am avut timp. De fapt, timpul real a fost aproximativ două ore.

Despre conținut o să fac o analiză scurtă pentru a nu vă plictisi. Într-adevăr în carte sunt 100 de tehnici care sunt scrise sub formă de titlu urmate de explicația pe larg. Informațiile sunt utile, cel puțin pentru un începător care nu a fost până acum la nunți ca fotograf, sigur va găsi lucruri interesante. Chiar eu am găsit niște sfaturi bune în ciuda faptului că fac fotografie de nuntă de 4 ani. Totuși, nu recomand cartea celor care nu au pus mâna pe un dslr și nu știe să își seteze aparatul. Aici am întâmpinat prima problemă pentru că eu n-am reușit să încadrez cartea nici la nivelul de amatori, nici la cel de începători interesați, nici la profesioniști. Într-un capitol se vorbește destul de mult despre lumini, deși informațiile nu sunt foarte clare, cel puțin un amator sigur nu va întelege ce se spune acolo, iar un începător interesat sau profesionist nu va găsi utilă informația deoarece ori știe, ori nu este explicat suficient de bine, dar per total sfaturile sunt ok, îți pot schimba ideile în bine.
Ai sfaturi de la cum să fotografiezi, chiar dacă nu se pune foarte mult accent pe tehnică, pâna la cum să te îmbraci și cum să îți organizezi ziua de fotografiat și contactul cu clienții.

Cartea nu duce lipsă de imagini, de data aceasta am întâlnit fotografii foarte bune față de ce găseam în alte cărți. Dacă pentru scriere îi mai poți aduce o critică autorului, pentru fotografii nu ai ce să reproșezi, cei treizeci de ani de experiență se văd, iar aceste imagini merită să le analizați mai ales ca sub ele aveți și o mică descriere care vă poate fi de folos.
Am fost surprins să văd că în carte apar și câteva fotografii făcute de români, lucru ce m-a bucurat, înseamnă că fotografia la noi în țară este pe drumul cel bun.

În concluzie, recomand cartea tuturor celor care vor să facă fotografie de nuntă și vor să învețe cum să devină profesioniști. Cartea este un ghid util pe care aș fi dorit să-l citesc când m-am apucat eu de fotografiat.

Pro:

• formatul cărţii plăcut;
  • uşor de citit – timp mediu 2 ore;
  • conţinut foarte bun pentru începători şi avansaţi;
  • preţ decent pentru informaţiile oferite.

Contra:

• descrierea de sub fotografii e dificil de citit uneori, pentru că trebuie să revii de la textul iniţial care se continuă pe pagina următoare;
  • informaţiile despre lumini şi echipamente foto sunt incomplete, mi-ar fi plăcut să se vorbească doar despre un bliţ şi un sistem de triggere în care să se explice în detaliu funcţionalitatea lor, decât să se facă o listă cu 10-15 produse şi informaţia să fie sărăcăcioasă.

14795686_1219078014782330_199353007_o

14812999_1219078004782331_1184917683_o
14813129_1219078001448998_977808173_o